5 tips der gør dig sund i krop og sind

For mange af os er sommeren en skøn tid på året, hvor vi ofte spiser mere og sover mindre end vi burde. Vi bryder altså både med vores normale døgnrytme og hverdagsrutiner.

Trænger du også til at komme tilbage på sporet efter ferien? Sådan får du mere velvære i hverdagen:

 

1. Drik rigeligt med vand
 

Din krop har konstant brug for væske for at fungere optimalt, hvorfor du dagligt bør drikke rigeligt med vand. Hvis du har svært ved at holde dig selv om ørerne, kan du med fordel benytte dig af appen Min vandbalance: Daglig drikkemåler og reminder. Appen sørger for at du i løbet af dagen får nok væske ved bl.a. at give dig en påmindelse.
Derudover opfodrer vi dig til at skippe morgenkaffen. Start hellere dagen med at drikke et stort glas vand på tom mave.

Giv dit vand god smag

Gør dit vand mere appetitligt ved f.eks. at komme bær, mynte eller citrusfrugter i det. For mere inspiration se billedet neden for.

Skaf dig en cool vandflaske

Køb en ikke-ætsende metalvandflaske, som du kan fylde op i løbet af dagen, og prøv at drikke to liter vand hver dag.
Et godt eksempel er denne fine sag fra Eva Solo, hvor elsatikken for oven fås i forskellige farver. 

 

2. Sov Godt

 

Søvn er afgørende for vores helbred. Faktisk er en god søvn ligeså afgørende for vores trivsel så som motion og god, afbalanceret kost.

Undersøgelser har vist at man som voksen helst skal have ca. 7-8 timers søvn hver nat. Samtidigt er det vigtigt at huske på at, vores søvnbehov er individuelt og svinger mellem ca. 6 og 9 timer. De 8 timers søvn hver nat, er blot en vejledning.
 

3. Dyrk motion

 

Fysisk inaktivitet kan have negative virkninger på ens krop og sundhed. Man bør derfor sigte efter at dyrke regelmæssig motion. Dermed sagt behøver man ikke at træne 1 time til halvanden i det lokale fitnesscenter. Man kan sagtes holde sig i form med simple øvelser eller en træning, som kun varer 30-40 minutter.

 

4. Meditation

 

Forskning har vist at meditation både giver bedre velvære og virker afstressende. Meditation behøver ikke nødvendigvis være for avanceret eller af formel praksis. Det at meditere kan dybest set foregå hvor som helst, og når som helst. Det handler i bund og grund om, at kunne styre og blive ét med sin opmærksomhed.
Sæt derfor 5-10 minutter af om dagen til meditation og, hvor du f.eks. fokuserer på dit åndedræt.
 

5. Start dagen godt ud!

 

Du har sikkert hørt det før. Morgenmaden er dagens vigtigste måltid! Derfor siges det, at den bedste måde at starte dagen på, er ved at spise en god morgenmad.

Er ofte ikke sulten om morgen, og derfor godt kan vente et par timer med at spise morgenmad, er der intet i vejen med det. Sørg i stedet for at indtage noget let og næringsrigt i løbet af formiddagen, så du ikke går kold midt på dagen. Det kan være alt fra en skrive rugbrød til en god og mættende smoothie.

 

Kom i gang og tag det store skridt  
 

Drop undskyldningerne og kom i gang allerede i dag. Du vil elsker dig selv for det. Uanset om du har brug for hurtige penge til et fitness abonnement, en ny sengemadras for at opnå en bedre nattesøvn, eller noget helt tredje, er vi i Ferratum altid parat til at hjælpe dig på rette vej.  Ansøg nu og få pengene inden for 45 minutter.

 

Welcome to Ferratum Chat

The chat is not available.

The chat is not available right now
Please leave a message

Thank you for contacting Ferratum

System error