Ferratum Kredit

Hvad er betingelserne for at ansøge om Ferratum Kredit?

• Aldersgrænse er på 21 år
• Deklareret indkomst
• Ansøger ikke er registreret hos Debitor Registret eller RKI
• Folkeregisteradresse i Danmark
• Dansk CPR-nummer 

Hvilke dokumenter er nødvendige for at få et lån?

De oplysninger vi har brug for, er dit CPR-nummer, e-mailadresse og mobilnummer. Du behøver ikke specifikke dokumenter, når du ansøger hos Ferratum. Vi indhenter, med dit samtykke, relevante informationer i forbindelse med vores ansøgningsproces.

Hvor meget kan jeg låne?

Du har mulighed for at ansøge om mellem 1.500 kr. og 20.000 kr.

Kan jeg forhøje min kreditgrænse?

Det er ikke muligt at anmode om en højere kreditgrænse. Kunder som betaler rettidigt gennem længere tid, kan blive tilbudt en forhøjelse af kreditgrænsen. Hvis du er blevet tilbudt en forhøjelse af din kreditgrænse, vil det fremgå på din profil under ”forøg kredit”

Hvor meget koster det at låne?

Den månedlig rente er 8.5%. Når du foretager et udtræk fra din Ferratum Kredit til din NemKonto, er der et udtræksgebyr på 12.5% af beløbet. Vælger du eksempelvis 1.000 kr. vil udtræksgebyret være 125 kr.

Hvornår kan jeg ansøge om et lån hos Ferratum?

Du kan ansøge om en kredit 24 timer i døgnet og få svar med det samme. Vi udbetaler beløbet inden for 45 minutter i vores åbningstid.

Kan jeg fortryde mit lån?

Du har ret til at fortryde kreditaftalen efter kreditaftalelovens §19. Fortrydelsesfristen er 14 dage, der regnes fra den dag, du indgår aftalen, dvs. den dag du underskriver kreditaftalen.

Ønsker du at benytte din fortrydelsesret, skal du via e-mail til kundeservice@ferratum.dk have sendt meddelelse herom til Ferratum senest 14 dage efter låneaftalens indgåelse. Senest 30 dage efter at du har sendt meddelelsen til Ferratum om fortrydelse, skal du tilbagebetale det samlede kreditbeløb som er trukket fra din Ferratum Kredit med tillæg af renter fra udbetalingsdatoen til indfrielse sker. Kreditbeløbet dækker over beløb, der er udnyttet i forhold til den godkendte kreditramme.

Hvordan ansøger jeg om Ferratum Kredit?

Du kan ansøge om en Ferratum Kredit på www.ferratum.dk ved at udfylde vores ansøgningsskema. Ved ansøgningen vælger du et kreditbeløb. Identifikation sker via NemID. Du får hurtigt svar på din ansøgning.

Hvordan identificerer jeg mig i forbindelse med låneansøgningen?

I ansøgningsprocessen skal du bruge dit NemID. Både til at bekræfte dine oplysninger gennem Instantor eller eSKAT og endeligt til at underskrive din kreditaftale.

Hvordan indsender jeg min låneansøgning?

Du skal udfylde og indsende din ansøgning via vores hjemmeside, www.ferratum.dk. Hvis du har spørgsmål til eller oplever problemer med din ansøgning, kan du kontakte vores kundeservice på 70 20 10 47 for hurtig og effektiv hjælp med din låneansøgning.

Kan jeg ringe til kundeservice for at ansøge om et lån?

Desværre kan vi ikke modtage ansøgninger via telefon. Du kan kun ansøge online på www.ferratum.dk. Hvis du brug for hjælp til din ansøgning, er du velkommen til at kontakte kundeservice

Jeg har ikke NemID, hvad gør jeg da?

Det er desværre ikke muligt at ansøge uden gyldigt NemID.

Hvornår får jeg besked om min ansøgning er blevet godkendt?

Du får direkte svar på ferratum.dk, så snart du har færdiggjort ansøgningen.

Hvornår bliver beløbet udbetalt?

I vores åbningstid modtager du beløbet på din NemKonto indenfor 45 minutter efter du har underskrevet kreditaftalen eller foretaget et udtræk.

Hvorfor har jeg ikke modtaget et svar på min ansøgning?

Du får direkte svar på ferratum.dk, så snart du har færdiggjort ansøgningen. Hvis du er i tvivl om svaret eller er gået i stå i ansøgningsprocessen, kan du kontakte kundeservice.

Min ansøgning er afvist, hvordan kan det være?

Der kan være flere årsager til, en ansøgning ikke er blevet godkendt. Det kan skyldes 
    • Ansøgeren er under 21 år gammel
    • Personlige oplysninger ikke kunne bekræftes
    • Ansøgeren er registreret i RKI
    • Ansøgeren har misligholdt gæld hos Ferratum
    • Lav kreditværdighed

Hvad betyder lav kreditværdighed?

Kreditværdighed henviser til evnen hos en privatperson, en virksomhed eller endda et land til at kunne tilbagebetale sin gæld (en gæld kan i dette tilfælde være et lån eller en faktura). 

Ferratum udøver ansvarlig lånepolitik, der skal sikre at debitor er i stand til at tilbagebetale beløbet, i henhold til kreditaftalen. Derfor laver vi et kredittjek, som udover de generelle kriterier, baseres på ansøgerens økonomiske forhold på baggrund af bl.a. indkomst, betalingsanmærkninger, gæld, kreditkort, beskæftigelse, civilstand, antal børn mv.

Hvad er kreditgrænsen, og hvordan bestemmes det?

Kreditgrænse er det maksimale beløb du kan hæve. Denne grænse er bestemt ved kredittjek og baseret på din personlige kreditværdighed og tilbagebetalingsevne.

Jeg ansøger om et beløb, men får i stedet for et lavere beløb, hvorfor?

Ferratum udøver ansvarlig lånepolitik, der skal sikre at debitor er i stand til at tilbagebetale beløbet, i henhold til kreditaftalen. Såfremt du tilbydes et lavere beløb end det ansøgte skyldes det Ferratums vurdering af din betalingsevne.

Hvordan tilbagebetaler jeg?

Du skal tilbagebetale din Ferratum Kredit i månedlige afdrag med forfaldsdato d. 1. hver måned.
13 dage inden forfaldsdatoen modtager du din faktura pr. e-mail og den indeholder både beløb og den FIK-kode, vi beder dig betale til. 
Du kan også finde din faktura på din profil på ferratum.dk

Hvor meget skal jeg tilbagebetale hver måned?

Du skal betale minimum 500 kr. eller 12,5% af det udestående beløb, alt afhængigt af hvilket beløb der er størst. 

Eksempler:
Beløb            Månedlig minimumsbetaling
3000 kr.        500 kr.
5000 kr.        625 kr.
10.000 kr.     1250 kr.
Du er altid velkommen til at betale mere end den minimumsbetaling, som er angivet på fakturaen, og dermed forkorte afbetalingstiden og de tilskrevne renter.

Hvor lang tid går der før min betaling registreres?

Det tager 1-2 bankdage før en betaling er registreret på din Ferratum Kredit. Når betalingen er registret, modtager du en SMS med bekræftelse på at betalingen er registeret.

Har jeg mulighed for at ansøge om et nyt beløb umiddelbart efter tilbagebetaling?

Din Ferratum Kredit er fleksibel, og du kan derfor altid foretage et udtræk til din NemKonto, så længe der er et beløb til rådighed og dine fakturaer er betalt rettidigt. 

Du kan se, hvor stort et beløb du har til rådighed på din profil på ferratum.dk.

Hvis din Ferratum kredit er indfriet, står den fortsat åben for udtræk medmindre du skriftligt beder om at få den lukket.

Kan jeg få en forlængelse eller anden afdragsplan?

Vi har ikke mulighed for at tilbyde en anden aftale end den, som præsenteres i kreditaftalen. Din Ferratum Kredit skal tilbagebetales i månedlige afdrag med en minimumsbetaling på 12.5% af den samlede balance eller 500 kr., alt efter hvad der er størst. Forfaldsdatoen er d. 1. i måneden, og vi kan ikke tilbyde at udskyde den.
Du kan anmode om op til to betalingsfrie måneder på et år på din profil, dog ikke to måneder i træk.

Kan jeg indfri hele min Ferratum Kredit?

Du kan til enhver tid indfri din Ferratum Kredit uden ekstra omkostninger. 

Du kan kontakte kundeservice på 70 20 10 47 eller kundeservice@ferratum.dk og få oplyst det præcise beløb til fuld indfrielse afhængig af betalingsdatoen.

Kan jeg få en betalingsfri måned?

Hos Ferratum kan du få op til to betalingsfrie måneder, i en periode på 12 måneder. Dvs. at hvis du bruger en betalingsfri måned i august 2019 samt en betalingsfri måned i februar 2020, vil du have optjent din næste betalingsfrie måned, når du rammer august måned 2020.

Det er vigtigt at være opmærksom på følgende:

  • Betalingsfrie måneder følger ikke et kalenderår, men i stedet følger de måneder du vælger som betalingsfrie.
  • Det er ikke muligt at have to betalingsfrie måneder i træk.
  • Rentetilskrivningen sættes ikke på pause, når en betalingsfri måned er aktiveret.
  • Du kan først anmode om betalingsfri måned, når du har betalt to faktura rettidigt.

En betalingsfri måned kan blive annulleret, hvis én eller flere fakturaer har overskredet deres forfaldsdato.

 

Eksempler:

 

Hvordan modtager jeg fakturaen?

Fakturaen sendes altid til den e-mailadresse som du har registreret hos Ferratum. Hvis du har ikke modtaget din faktura, bør du checke om den er havnet i din spammappe/uønsket post. 
Hvis du mangler din faktura, kan du altid logge ind på ferratum.dk og finde den under "Lånehistorik". Du er også velkommen til at kontakte kundeservice og bede os genfremsende din faktura.

Hvornår modtager jeg fakturaen?

Fakturaen vil blive sendt til din e-mailadresse 13 dage inden forfaldsdatoen som altid er den 1. i måneden.

Din FIK betalingskode

Vi beder dig betale til din unikke FIK-kode, så kan vi bedst modtage din betaling korrekt. Den findes på din faktura og i din kreditaftale. Det er altid den samme FIK betalingskode du skal benytte.

Betaling via AcceptEmail

Når du modtager en faktura fra kundeservice@ferratum.dk gennem AcceptEmail, kan du åbne den og se fakturaens detaljer. Via AcceptEmail kan du betale fakturaen direkte til Ferratum med enten Trustly eller kreditkort. Når du har betalt, vil betalingsstatus i e-mailen ændres fra blå til grøn. 

Sådan gør du

1. Klik på linket “Til betaling“

 

 

2. Betalingsvinduet åbnes i din browser. Vælg betalingsmetode og klik på "Betal nu".

 

 

3. Indtast dine kreditkortoplysninger og gennemfør betalingen

 

 

4. Når betalingen er gennemført vises din kvittering og betalingsstatus i e-mailen ændres fra blå til grøn.

 

Hvis du vil have mere information om AcceptEmail og Trustly, kan du kontakte Ferratum Kundeservice på tlf.: 70 20 10 47 eller via email: kundeservice@ferratum.dk (Hverdage kl. 9.00 - 20.00, Lørdage kl. 10.00 - 14.00)
Du kan også besøge AcceptEmails FAQ her.

 

Login min konto

Kan jeg betale med kreditkort?

Ja det kan du. 

Hvis du vil betale med kreditkort, kan du kontakte Kundeservice. De kan sende dig et betalingslink på SMS eller e-mail eller lade dig betale direkte over telefonen.

Hvordan kan jeg kontakte kundeservice?

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte kundeservice via telefon på 70 20 10 47  i vores åbningstid eller skrive en e-mail til kundeservice@ferratum.dk.

Hvad er min PIN-kode?

Du skal bruge en pinkode, for at logge ind på ferratum.dk. Når du ansøger om en Ferratum Kredit, modtager du en pinkode på SMS.

Jeg har glemt min pinkode, hvad skal jeg gøre?

Du kan få en ny pinkode ved at klikke på "Log ind" på vores hjemmeside og derefter klikke på ”Reset PIN”, eller ved at kontakte vores kundeservice på 70 20 10 47 eller kundeservice@ferratum.dk .

Hvor kan jeg se min saldo og transaktioner?

Du kan altid se din saldo, transaktioner og fakturaer ved at logge ind på ”min profil” på www.ferratum.dk.

Hvordan ændrer jeg mine kontaktoplysninger?

Du kan ændre dine kontaktoplysninger på ved at logge ind og klikke på ”ændre oplysninger” Hvis du ikke kan logge ind, kan du i stedet kontakte kundeservice.

 

Her på siden kan du finde svar på de mest almindelige spørgsmål, som vores kunder stiller os. Søg i vores FAQ og find de oplysninger, du leder efter. 

Hvis du har yderligere spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte kundeservice på 70 20 10 47 inden for vores åbningstid.